14 August 2024

Dah 2024 dah weii

Assalamualaikum uols..

weii dah lama giler tak buka blog sampai tak tau emel apa guna.
tadi siap tanya admin blogspot aku pakai emel apa dengan password apa. 
hahaha alahaiii

sejujurnya mood menulis tu dah pindah ke FB. sebab sana boleh terus isi gambar banyak2 dengan caption.
tapi tulah... moment dekat Blog ni lagi best tersimpan dan menulis dari hati.
fb lebih kepada simpan gambar bolehla.

dalam 6 tahun ni macam-macam jadi.
anak dah bertambah sorang lagi. so 4 orang semuanya. Alhamdulillah..
dan 3 tahun lepas i've lost my dear mom. tempat kerja pun dah bertukar-tukar. tapi masih lagi duduk putrajaya. semua anak aku lahir ic putrajaya dan harap diorang habis sekolah kat putrajaya la juga.

InshaAllah Aku try la lepas ni nak update blog sebulan sekali share occasion atau apa-apa event yang penting. (kotla..) hahahahh.  Aku suka bercerita, aku suka sharing. tapi upload gambar bayak-banyak tu pemalas bukan main. Semoga Blogspot ada buat seksyen up gambar secara album pulak lepas ni kan. 😂😂😂..

Anyway, ni latest kami. 
Ajim, Ummi & Nuqmans
Aqil pun dah 4 tahun sekarang. sekarang tengah semangat Briskwalk untuk kesihatan dan familytime jugak. setiap weekend akan suruh semua ikut ibu briskwalk. bawa tikar boleh breakfast dan picnic dekat tepi tasik. Alhamdulillah dekat putrajaya banyak port boleh tukar-tukar tiap-tiap minggu. Anak-anak dah besar ni masa makin tak cukup.. ibu ayah dah makin tua entah bila perginya. Anak-anak juga dah membesar nanti ada life sendiri, dah keluar belajar/kerja dah sibuk. anak 4 orang belum tentu dapat cukup berkumpul lengkap semuanya.
jadi manfaatkan masa yang ada. cipta memori sebanyak mungkin. semoga tak lupa dekat ibu dan ayah di masa depan.

Sekarang sambil kerja aku support Ajim buat SK Magic juga.


uols kalau cari penapis air dan udara boleh cari aku atau ajim ye.
eh iklan pulak. hahaha

terima kasih banyak-banyak dekat Ajim sanggup tukar bidang kerja. buat yang fleksibel nak pastikan anak cukup perhatian nak pegi balik dan cukup makan juga waktu tengahari. kerja sales ni boleh sambil-sambil urus anak dan rumahtangga juga. sales pun alhamdulillah sangat membantu tampung keluarga. sebab aku kerja yang tak tinggal opis dan ada kala out station pula. jadi salah seorang la kena berkorban.  

Adeeb pun dah bujang, tahun ni 16 tahun dah. alhamdulillah sangat membantu jaga adik-adik dekat rumah bila ibu ayah kerja. dah pandai masak nasi goreng telor, masak guna air fryer dan microwave juga. Kerja rumah pun pandai urus dah, kemas rumah basuh kain lipat kain, pinggan mangkuk, jaga dan urus kucing sekali. Semoga Allah izinkan jadi anak soleh dan lelaki bertanggungjawab di masa depan. Aminn 

tu je untuk kali ni. nanti free aku up lagi story kami. 
tq sudi singgah baca blog yang tak rupa blog dah. nexr kena update segala bingkai dan header jugakla. bila tengok balik layout blog, ohemji dulu jiwa muda. Skang dah matang sikit. rasa pening pulak bunga banyak2 tu. hahahhh

semoga jin rajin aku datang balik bersama semangat nak menulis.


No comments:

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™