05 August 2014

RAYA 2014


HEWHEWHEW...


selamat hari raya mahap zahir batin dari kami sekeluarga.

Rabu lepas (raya ke 3) aku dah keje.
tapi layan blues aje malas nak apdet blog.
makin bersawang la blog aku neh.

tahun ni Alhamdulillah.. Allah bagi peluang aku rasa nikmat berbahagia dalam sebuah keluarga lengkap.
syukur sangat.
so tahun ni merasa la ade mak mertua. hahahahhaha
raya nun jauh di sempadan negeri.
kat Nilai aje. kihkihkih

disebabkan rumah mak kami dekat2 aje.. malam raya tido nilai. raya pertama petang balik sepang.
sebab tahun ni semua turn rumah mertua masing2 so kompem mak aku keboringan sebab tinggal 3 beranak dengan Lisa aje. untung jugak Lisa belom kawen. kalo tak tinggal berdua aje la mak ngan Abah.
raya pertama tido sepang. hujan kemain lebat giler. Alhamdulillah syukur.. hujan rahmat. Allah bagi tido nyenyak dalam suasana kampung. kalah pasang ekon kat rumah tawwww...

balik pada cerita raya kami.
Adik beradik Ajim ada 6 orang. 5 orang tahun ni turn cni. Kaklong beliau aje yang raya kat kuantan dulu. petang raya ke 2 baru balik sini. so pagi raya kami macam biasa bersalam2 amek gambar family sebelom keluar beraya kat rumah sedara mara.

ok la jugak lepas pagi raya ada aktiviti sebab sedara mara ajim sekitar Nilai. kalau raya umah aku lepas salam2 & amek gambar boleh tukar baju & tido. hahahaha

tahun ni tema kami biru turqoise.
tak plan kaler pon. pegi kedai tu tanya kaler ape yang boleh complete 4 beranak sekali??
so kaler ni la salah satu yang complete.
siap dalam sejam dalam 1 kedai aje. sonang kojo den.


terima kasih terima saya seadanya..
ecehh..

ni la mak ajim. ayah takde dah. 

adik beradik yang sporting jugak.
semua dah besar panjang dan boleh kongsi ape aje. macam kawan2.


budak manje kena pelok cium selalu. kang sentap. hahaha
  

maceh kat Kak Lin sebab sudi jadi jurugambar tak bertauliah. dalam hp aku sepeing pon takde gambar sebab hp kat tangan afiq tu. dia dok belek aje kalau simpan dia merajuk takmo bergambar. haihh sabo jela.
mujur skang ade teknologi ade wasap ade fb.

pakai hp orang lain snap gambar. aku tinggal save ajela.
mane digicam aku??
aku kan bijakkkkkk... time nak snap gambar baru nak check camera. nyata sekali bateri takde. hahahahaha budusss... tak memasal camera ko tak berguna di pagi hari raya.
sobss..

raya pertama tido sepang tapi pagi2 dah balik nilai  beraya rumah sedara mara lagi. raya ke 3 aku dah keje. kesedihan menghadap meja sensorang. 1 level tu ada 3 orang aje. maunya tak sedih. makan kerepek pisang 1 balang. pahtu tapau jajan sekali sebab cafe memang tak bukak. aku nak keluar kemain malas. macam mane la aku tak gemok bergerak pon makin malas sekarang.

balik kerja terus shoot pegi seremban raya umah kak ipar pulak. pahtu keboringan terlampau. kameh tu nekad amek mc 2 hari nak beraya jugakkkk!! hahaha

tapi beraya hapenye takde apa aktiviti pon.
jumaat malam baru semua adik beradik balik sepang so buat makan busatt..
sharing beli ketam udang sotong malam tu melantak makan seafood then melepak 5 beradik sampai pukul 3.30pagi.
kepala tintong sabtu beraya pulak ke sungai buloh ngan seremban. balik dah lewat terus pengsan.
ahad baru beraya umah adik ngan kakak mak kat sekitar sepang tu. hahaha yang jauh diutamakan. yang dekat dikemudiankan. pahtu semua family aku datang beraya kat umah ajim.

petang tu pi rumah angah pulak mak suruh angah masak nasik sebab seharian tak jumpa nasik. dahla angah beraya sekali ngan kitorang camno pulak die nak masak sedap2. dia balik awal sejam aje sebab nak buat ape yang patut. kitorang lepak2 kat umah mak ajim dulu. 

sekali angah masak sardin dengan ayam goreng madu. perghhhhh... orgasme berganda. hahahahahaha sekian lama tak jumpe sardin makan pulak beramai2. maunye tak licin.

last trip shoot senawang pulak beraya dengan kakcik. dia nak belanja makan 1 keluarga kat A&W seremban. lepas makan2 semua berterabur balik rumah masing sebab isni dah keje n sekolah.

tu je raya seminggu aku.
gaya cerita macam tak cukup napas aje kan?
hahahaha biokan... gambar ada raya pertama aje. selebihnye takde. aku lebih rela melayan napsu makan dan Nuqmans. makaaaannnnnn jela keje aku skang...

sape nak buat open hauusss?????
mehla roger aku haaaa



No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™