26 May 2014

Thomas punye hal


minggu lepas patutnye aku cuta cuti kat Melaka.
tapi Jumaat malam adik dah wasap soh ready die maybe bersalin sbtu tu. mintak tolong jaga ain kalau Mie teman dia dalam labour room nanti.

aku cakap okeh tengahari tu bagitau awal2. aku pi Melaka dulu pagi tu.. sebab barang2 kena datang ambil sebelum pukul 1pm. lepas tu ada anta kopi kat ejen aku kat Tanjung Minyak then singgah rumah nenek Nuqmans kat Masjid Tanah.

ikut plan,lepas melepak kat masjid tanah aku pi check in hotel.
tapi kalau Adik call aku balikla...
masa otw pi masjid tanah adik call bgtau dia dah warded. jalan dah bukak 4cm.
alamakkk.. guane nihh.. ikut history adik beradik aku Alhamdulillah Allah bagi sakit bersalin kejap aje.
lepas2-3jam selalunye dah bersalin.
takpe.. singgah umah nenek kejap jela. sambil tu planning ngan along die pi spital dulu sebab takut la jem ke hape aku dari melaka takdan sampai kang.
okeee along pi dulu.
relax la sikit dengar.

lepas lepak2 rumah nenek aku gerak balik.
seperti diduga kat tengah hiway Mie update adik dah selamat bersalin baby girl. Alhamdulillah 2-2 sehat =)

tapi kitorang dah pon on the way dan dah kat tengah hiway. maka teruskan jela sampai ke Kajang.
ada hikmah nyela tu kenapa kami tak pi bercuti. *jimatduit kot
well, tahniah adik.

so semalam balik nilai kejap. jalan2 senawang kejap terus balik rumah. tak pergi mana sangat. Update Piala thomas dari senawang ke Nilai sambung pulak kat Putrajaya.

Aku kan.. bukan peminat sukan... segala jenis sukan aku taktau undang2. catur je aku tau. *sukanke?
makanya.. update sukan memang aku tak paham. ahli2 sukan aku tak kenal. yang pemes2yang ensem2 aku kenal la sikit2. hehehee  kalau bacapaper ngan dengar berita selalu bahagian sukan aku Skip.
tapi.. aku agak patriotik bab Malaysia tau.

contohnye semalam.. bila tau final piala Thomas terus kobar2 nak tengok.
padahal tak tau lawan mane.. dekat mane sape yang main sume.
tapi tau dari fesbuk ada final piala thomas.
marilah kita menyokong Malaysia.

dannnnnn bila aku dah menyokong. emo perlulah terpalit sama..
ajim pulak saje bako aku.. kejap2 die kata alaaaa kalah dah la niii.. ala.. takleh menang dah.
alaaa.. bungkus jela... alaaaa....... alaaa....
mula2 aku diam tau.. pahtu time Darren lawan tu aku emo terlampau sebab debar2 menang ke kalah.
sakit ati pulak menengok darren banyak silap kecik2 macam bagi markah free kat Jepun tu. pahtu telinga nipis ajeee Ajim dok bako macam tu. tros sound tepek sekali..
"saya memang tak tau sukan.. tapi saya sokong Msia tauu.. aritu bola Msia jugak.. ni bedminten Malaysia jugak.. ape2 final Msia saya sokong tau... bkn mcm org tu.. sokong bacelona.. sokong F1 apo ntah.. sukan sume obesi aje... saye sedo diri lagi saye orang M'sia."
gaya cakap macam merajuk plak dah.

pahtu die pandang aku lama.. pahtu die gelak... awak ni ngan sukan pon tetibe jadi bahan ye??
hoihh  aku sensitip gile2 dada nak meletup time darren lawan tu. cuak kau tau..
sebak tahap nak kemas kain baju balik rumah mak aje. *eh?

terus takmo duduk sebelah die. aku berdiri depan tv. terloncat2 aku kejap esaited kejap stress.
pusing2 belakang ajim dah takde. masuk tido dah.

memangla Darren main banyak spoil semalam. tapi aku tetap harap Malaysia menang. die jadi skuad negara maknanye coach tau ape yang die ada. kelebihan die tersendiri. ko nak kondem2 silap2 ko main lagi berterabur dari darren tau... gile emo hakuuu

bile kalah semalam aku sedeyyy....
harap next piala Thomas Malaysia punye.

pagi ni aku lupe dah. merajuk kejap aje. tula kelebihan aku... Amnesia sentiasa.. kejap sangat boleh lupa. asalkan tak ungkit lagi aku pon tak hengat dah. ajim pon tau bini die kuat merajuk buat2 tak paham ape jadi semalam. die tak tanya menang ke kalah dah.

tapi skang bile ingat2 balik gaya aku cakap kat ajim tu kan??
kahkahkahkahhh... malam ni sebelum die balik aku nak tido.

besar kemaluan guwe.. 

        

No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™