28 May 2014

Kimie's Steamboat

hujung bulan lepas kot si Ain tegur aku kat blog..
gejet dah banyak bile nak buat bbq mie??

amboi2.. kemain ko ye.. 
soh aku tambah gemok la tuuuu...

ye jugak kan?? gejet aku banyak tapu tak terguna pon.. marilah kita menggunakannye.

set date ngan geng2 sopanz yang lain ntuk hari makan banyak2.
geng kitorang ade 6orang. tapi semalam ade 5orang aje. sebab Zack dah jauh kat johor nuuuu nak jumpe pon agaksusah.
kitorang doakan idup ko bertambah senang ye zack. lepas ni dapat keje kat Lembah Klang aje. boleh reunite selalu. duduk berlima ni pon tak lupa sebut nama ko tauuu..
*sedey*

setelah perbincangan dibuat, maka decide buat hari biasa aje sebab komitmen masing2 nak balik rumah mentua dan sebagainya. kami pilih tarikh semalam. 27 may.
sebab semalam N.sembilan cuti israk mikraj.
aku ngan bonen aje kerja. setting buat petang la supaya kitorang tak perlu amek cuti. tapi aku tetiba terikut keledar negeri semilan pulak, ahahah
dengan Ajim2 sekali ternoda hari kerja bantai bercuti.

persiapan awal aku buat dah.. ari sabtu dah order ngan kak Long ajim Ikan bawal 2kg. ketam 2kg.
fresh tunggu nelayan naik kat tanjung lumpur, kuantan tau..
pahtu order kambing marinated dari rembau. gile mabeles incik tu buat. bukan aku je order. Kaklong ajim pon selambe gaban order 10kg bawak balik Kuantan. masuk ari selasa dah order lagi 12kg kat abg Ajim.
terbaekk kambing die. murah lak tu. kat putrajaya kambing marinated setengah kilo mendapat RM38 tu pon offer. kalau tak RM42setengah kilo. ngan orang rembau neh sekilo aje RM3+ kot. murahhh
pahtu memang daging die menjadi la.. lembut aje. ko baru belajar bakar kambing pon rasa dah teror sebab sedap n lembut. apesal aku pomot kambing lak neh??

Isnin malam pi tesco puchong. pukul 10 camtu baru keluar. suka pi sana sebab tutup pukul 1am. maka ko boleh guling2 kat situ takde orang kaco. shoping dengan tenang kekdahnye.
hampa pi sane sebab udang dah habis dan sotong bau busuk cam mayat. eiiii diorang ni dah tau busuk clearkan la... aku jirus ngan air sotong tu kangggg....

jalan2 jela carik Dorry Fillet ngan ball ngan crab fillet.
esoknye pagi2 terus bungkus kopi dan pos. patutnye ajim kerja. aku buat ayat manis kat dia.

Yang, nak pi keje ke? saya nak bli tiket X-Men niii..

hahahahahahahahhaa
keluar sudah tanduk guwe...
pahtu die bebel2 membazir la.. orang nakdatang rumah tapi nak tengok wayang la.. tak reti duk rumah la.. ape laaa... syarahan bajet tak bagi aku keluar dan die nak pi keje. alih2  lepas anta kopi die tanya aku tiket pukul berape. kahkahkah..

maka detim la dengan abam wolverin pukul 11.30 sampai pukul 2.
  pahtu cepat2 pi anta kopi kat kastemer pahtu pi pasar carik udang ngan sotong.
balik tu cepat2 siang udang ngan sotong. ain datang pukul 4 nak buat oreo chesecake.
sedap weh.. afiq sorang dok ngadap. sape nak ode kek sila roger bloger terkemuka ni.. Dak Pink. *matikla ain marah

panjangnye mukadimah aku???
ni la menu stimbot kitorang malam tadi.
 semua isinya telah ditapis oleh aku..
yang aku makan je berhidang. yang tak makan aku tak beli. nasibla... stimbot aku kan??
hahahhaa

ni lah kami berlima... *nanti ade rezki buat dengan zack skali

ahli dapur..
eh bonen rajin gak dok dapo.. tapi time die masuk dapo aje camera tak teringin snap die. hahahahhaha

by Family..
Ain Burger

Kimie

Bonen

Affa

Anum.
die datang lambat. majlis pukul 6. pukul 8.30 baru muncul.
so ni je gambo die sefamily yang ade.
aisehhh

terencat semula bersama2..




meriah malam tadi..
tunggu anum beranak pulak nak berkelah kat rumah besar beliau.

 ape pon thanks korang datang malam tadi. 
hepi jumpe kawan2sekolah.
semalam ade view album sekolah beramai2 sambil menggelakkan keadaan diri beringus di zaman sekolah dulu. hahahah nanti aku snap n apdet new post la..

team laki2 ngan bini2..
ops.. kedudukan laki affa ngan bonen tertukar pulak.
 

 tanye ajim semalam..

ok tak laki2 diorang??
ok..
bleh masuk kepala tak?? ke boring??
ok je sume.. sume boleh borak.. boleh masuk..
hehhee kitorang selalu gather sama2 tau.. U geng la ngan diorang jugak...
eleee.. takde hal tu.. diorang ok..

*wink!! lesen melepak dah FULL*







No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™