30 May 2014

En Martias Ali

Innalillahiwainnalillahirojiun...
PENULIS skrip, Martias Mohd Ali, 46, meninggal dunia akibat kanser darah, malam tadi.

Berita itu disampaikan Persatuan Seniman melalui lamn sosial Facebook kira-kira jam 12.30 malam.

"Martias Mohd Ali, penulis skrip dan juga Bendahari Persatuan Creative Content Industry Guild (CCIG) meninggal dunia sebentar tadi akibat kanser darah.

"Kita doakan semoga rohnya tergolong dalam orang-orang yang beriman. Al-Fatihah," tulis Persatuan Seniman.

Antara skripnya dramanya yang popular ialah Hari-hari Terakhir Seorang Perempuan, Zaharul VS Zarina, Drama bersiri Idris Beca, Sitkom Suasana, Air Mata Papa, Aidilfitri Dibulan Syaban, Manaf Astro, Nek Nak, Fobia, Merdeka Ajit Merdeka Ajis, Merahnya Biru, Buku Lama Diari Baru dan banyak lagi.

Dramanya yang berjudul Hari-hari Terakhir Seorang Perempuan berjaya memenangi Anugerah Drama Terbaik Anugerah Seri Angkasa dan juga calon finalis Anugerah Skrin TV3.

Al-fatihah.
 *kredit to SinarHarian*
Berita pemergian beliau aku dapat dari wall kak adza malam tadi. sedihnye... terkesan jugak sedikit sebanyak sebab Arwah pernah menjadi cikgu aku jugak.
aku sempat kenal dengan Arwah 2 hari aje. tahun lepas aku pergi bengkel pernerbitan filem pendek kat Galeri Finas.

arwah mesra orangnye.. aku tengok beliau ni kategori orang berada yang humble. korang tau tak beliau adalah president Kelab Backpackers Malaysia?
seorang backpackers yang berjaya jugak.. dari sekolah lagi dah jadi backpakers.
orang yang banyak mengembara dan tengok dunia dari mata sendiri. mungkin faktor tu jugak yang buat beliau sangat humble.

2 hari kursus dengan Arwah memang tak lokek ilmu. semua yang dia tahu dia curahkan. dapat kenal jugak dengan wifey santek beliau kak Adza.. Bloger Mak Dara yang meletopp tu dan dapat sorang fren kat bengkel tu jugak Kak Anizah Ranni.. borak punye borak patutla aku rasa macam familiar aje kak ani ni... rupenye kak anizah ni  mak kepada Eliya..Bloger Jejariruncing.  hahahha keciknye dunia ni. patutla macam biasa tengok. dalam blog eliya rupenye.

berbalik pada cerita pasal Arwah... 2 hari kenal beliau aku fren fb ngan kak Adza, folo blog kak Adza so banyak cerita pasal En Martias secara tak langsung aku folo. bagus diorang ni.. tak menyombong biarpun dah ada nama dan  mewah.  Aku tak fren fb ngan En Martias. den sogann. hahahah
dikatakan.. orang baik ni Allah sayang... umur arwah pon muda lagi... Allah lebih sayang beliau. kepada kak Adza, semoga tabah membesarkan anak2 ye. kalian adelah loving couple yang saya suka tengok. semoga cinta kalian bercambah di syurga pula lepas ni. InshaAllah...

marilah kita doakan roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman...
amin..

No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™