16 October 2014

Mak masuk Hospital


salam semua...

minggu ni mencungap sikit...
sabtu pukul 3am adik aku call kata mak kena masuk wad. muka mak dah bengkak2 bacaan kencing manis cecah 22. hoih tinggi nye.. mengucap panjang aku.
kaka aku tgh uruskan registration. tak boleh pakai nama adik sebab HRMIS tak update lagi.
aku punye update tak??

Alhamdulillah nasib baikla update. tinggal bagi no IC aje.
kalo tak update leceh la sikit kena amek GL bagai.
so pakai nama aku tros.

kakak aku cakap mak aku menggigil2  demam. sampai meracau bagai. risaula kitorang. tetiba aje.
lepas bagi ubatsume Alhamdulillah semakin ok.

Ahad sampai sampai la arini kitorang ikut shift tukar2 giliran teman mak.
sebab tu wad pompuan.. maka kitorang 5 beradik pompuan jela teman.
tu pon adik kena skip sebab anak die baru nak masuk 4 bulan. nyusu badan & tak penah tinggal lagi.
ok jadi 4 orang aje. tu pon Lisa belajar. time cuti jela tak balik asrama baru teman.

aku amek sebelah petang. pukul 7.30pm smpai pkl 12 tgh malam. tunggu kak cik pulak tido ngan mak. sebab rumah dia dekat. dia dtg tengah2 malam tu then esoknya tunggu along sampai ganti. waktu melawak 4.30-7.30 tu baru adik bleh masuk sebab waktu melawat je bleh bawak bby. lepas waktu melawat aku plak sambung sebab aku la plg jauh dari putrajaya nak ke sana. selalu lepas adeeb abeh ngaji tros gerak.

memang letih la jugak.. tapi tula sorang mak aku... so kuatkan semangat la.

gambar berterabur dalam ni.. tapi xde apa yang menarik pon... korang tengok jela kan?? hahahaa

Alhamdulillah mak da makin pulih. tapi doc tak bagi balik sebab nak uji lagi. buah pinggang mak masih bengkak tapi tak tau punca. skang tengah bagi antibiotik dan pantau dia tengok ada perubahan ke tak.

ni aku la ni semalam teman mak.. mak dok borak ngan uwan kat katil sebelah tu.. cerita pasal sakitorang tua ni la.. uwan tu gula rendah. sampai pitam2.. orang normal 5 - 10. uwan tu 3-3 aje. macammane la tak pening. mak pulak gula 10 - 15. haih...
meha wan amek gula mak sikit. kasi seimbang. hahahaha

mak borak2 aku lak baring atas katil. lantakkan... aku da sakit pinggang ngan ngantok..

ni malam bile ntah.. mak tak larat so takmo borak sgt ngan aku. dia tido aje. aku pon takmo kaco.
dah ku keboringan masuk grup geng kopi karok main sambung lirik lagu sampai tengah malam. hahahha pasrah aje budak2 ni melayan aku yang mereng

tuan belog kenala selpie biarpon dah mengantok dan sangap keboringan. 

masa ni best... mak jadi cargasss... ada kawan dia tetiba datang melawat. huyaiii teros duduk borak2 takmo baring dah. mekaceh makcik buat mak hepi..


ni petang semalam adik datang bawak anak dia. mak dok borak.. si kenit ni la amek alih katil. kemain lagi ko ye?? cubit kanggggg



ni bile ha???
mak ok sikit dah dan kitorang beramai2 di sini..
baju belang2 tu aling.. tudung oren tu lisa. hat lelaki tu abah..
belakang Nuqmans tu perempuan cantikkkk


tu aje kali ni..
tengah tunggu balik koje ni nak shoot pi spital lagi. arini shift malam lagi. hehehee

aku nak tuka mak pi putrajaya tapi diorang tak bagi nanti susah nak bergilir2 adik bradik.
okla takpe.. aku korban.. aku sorang je ulang alik.

tapi.. sampai mak kene opret.. aku trs tuka sini.
sane tak sesuai kot.. tak selesa.

1 partition tu patutnya ada 4 katil aje. tapi sebab terlalu ramai diorang letak 6 katil dah skang. jarak antara katil hanya 1biji kerusi plastik kat tengah2.. then aku mintak tukar kelas 1 tapi xde atil kosong la pulak.. ramai lagi yang dok que. hurmm takpola gitu. bertabah jela.. tapi aku rimasss... dari tak demam pon bleh demam.. orang bersin sebelah bahu aje. huwaaaaaa

sebab tu.. kena opret aku pindahkan. jangak dok situ.. makin melarat pulak kang...


No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™