31 March 2016

Boiboiboy


Assalamualaaikum..

mahapkan amba penunggu guaaaaaa
sudah lama amba tak menyinggah apatah lagi menulis blog. huhuhuh

aku ni entah kebizian ape ntah.
kemalasan pon ada jugak ni.
hidup sibuk sangat nih... tapi sibuk cari sendiri. 
fadan muke la kan..

apepon Alhamdulillah.. bila Allah bagi kudrat dan keupayaan kita untuk ikhtiar mencari rezeki lebih.. marilah kita usaha dengan bersungguh-sungguh..

eh aku dah kenapa masuk cerpen pulak ni.

bulan Mac nak habis dah. maka cepat-cepatlah share cerita. hahaha
ni sehari sebelum cuti sekolah aritu. jumaat tu last sekolah aku dah belikan tiket awal-awal dari hari selasa lagi. beli online aje.

time cuti ni ibu banyak koje.
sabtu tu aku dah kursus adwords dari 8.30am smpai 10pm
budak2 suma tinggal dengan Ajim. Ajim bawak diorang balik nilai.

disebabkan dari mula cerita ni keluar dia dah request nak tengok maka aku tunaikan.
lama dah tak berdating ngan bujang ni. adik-adik duduk dengan ayah sebab diorang tido lepas maghrib. Ajim pon taknak tengok boiboiboy. aku aje yang ape cerita pon boleh asalkan bukan cerita hantu.

kali ni dia pilih baju sendiri siap sendiri.
aku siapkan diri sendiri aje.

syahdu la pulak.. selalu aku pilih baju dan siapkan dia.
sekarang dia dah urus diri sendiri. dah bujang anak aku.

aku parking kereta kat luar panggung. so senang lepas habis cerita terus keluar dekat dengan kereta then balik. pintu keluarnye jela yang dekat. pintu masuk jauh sikit. kena pusing sikit ke dalam. 
so lepas parking jalan berpegangan tangan dengan dia.
tu pon malu-malu dia.
yela.. dah lama tak jalan macamni. Asyik pegang tangan Afiq aje. Afiq tu penjelous sikit. dia tak bagi  adeeb rapat dengan aku. Fatih pon dia tolak-tolak... dah bergaduh 2 orang tu.. Adeeb aje bawak diri tak berebut ibu. so bila jalan pegang tangan dengan ibu sekarang dia kekok la pulak.

tapi kejap je. lepas tu bangga hayun-hayun tangan. seronok la dapat peluang.
huhuh.. sian anak aku.. kena slalu dating dengan dia bagi dia tak rasa tersisih. 


tengokla tu... dah pandai bergaya





best jugak cerita ni.
kagum dengan anak Malaysia yang kreatif.
mula-mula cerita dah berperang.. tak boring.
lawak ada. sedih ada. gembira pon ada.

yang penting cerita tak sarat sangat.
Boiboiboy pon dah bertambah kuasa dari 3 kepada 5. hahahaha


okey.. cerita dah habis..
mari kita cepat-cepat balik sebab besok ibu kursus pagi sampai malam.



balik rumah kemas baju budak-budak sebab Ajim nak bawak diorang balik Nilai.
sudahnya dekat pukul 1 jugak aku tidur.

kursus esoknya mata rabakk



************************
Alhamdulillah.. aku dah bukak kedai Nuqmans Biz.
nanti aku share cerita ye.
baru 2 minggu. banyak lagi kena buat.



No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™