20 January 2016

Mata

dah 2 hari kepala aku berdenyut.
sakit sangat kat kening atas mata kiri aku ni.. dia tarik sampai dalam mata.
budak opis tanya aku pakai lense le?
aah aku pakai untuk mata kiri aje. mata kanan aku nampak lagi.
dia kata try bukak. kadang-kadang sebab lense. bahaya tau kalau dah tarik ke mata.

alamakk.. okey...
disebabkan arini aku tak bawak kereta, maka aku berani la buang lense tu. kebetulan pulak aku pakai dah sebulan. expired kot. kena pakai hat lain. so aku bukak la..
habis muka orang aku tak nampak dah.
bayang-bayang aje. nasib baik mata kanan terang.
kakakaaaa

ni pon sebab pc depan mata. s bolehla nak menaip.
aku rabun jauh aje. yang depan-depan ni Alhamdulillah nampak jelas.

besok pon biar takde lense dulu la..
bertahan untuk 2 hari. pahtu masuk lense baru. harap-harap ok la kan?

benda melibatkan mata ni jangan buat main.
syerammmm


tengahari tadi keluar kejap sama-sama pi ambil adeeb balik sekolah then pi isi minyak. Masa Ajim pi bayar tu, aku dahla kesakitan mata kiri ni. tengah dok picit-picit kening dalam kereta Fatih melasak nak ambil barang kat bawah seat. terus terjunam. cepat sangat dia ni sekarang. kadang-kadang sempat capai, kadang-kadang dapat hujung-hujung aje, kadang-kadang ni la dia... terlepasss...
kuat juga bunyi terhantuk. aku tengok atas mata kanan ada sikit membengkak. bawah mata macam calar sikit nampak biru. kat batang hidung pon ada sikit biru. alamakkk bising Ajim aku pegang anak tak betul-betul. membebel incik tu ngan aku.

gila cuak aku tengok mata Fatih dah macam kena tumbuk. aku rasa dia jatuh kena besi kat bawah seat tu. Alhamdulillah syukur tak kena kat bijik mata. dia nangis pon kejap aje. lepas tu sambung main-main balik. balik soh Ajim tuam. aku kena masuk opis balik. tapi tadi Ajim whatsapp bagitau masa nak tido Fatih nangis ade hingus campur darah. rasanya dalam hidung dia luka. sobssss... sian anak ibu. dia memang selsema dah berapa hari dah. tapi ni baru ada darah. sebelum ni air jernih aje.

petang ni pi klinik la tengok Dr cakap ape.
harap baik-baik aje.

Anak tengah melasak kan??
tak jadi orang la kalau tak merasa jatuh. hahahahah

asalkan tak bahaya pada organ dalaman pon dah Alhamdulillah..
tu la namanya proses pembelajaran ye sayang...


ni kalau balik rumah nenek kompem ibu kena bebel nih.
adeiii 


No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™