12 August 2014

Open Raya


Alhamdulillah...
ahad lepas aku buat open tak berapa open house la.
untuk kawan2 terdekat jugak.
puncanya family melaka datang sini sume. ok alang2 aku rajin jempu orang beraya meh jemput mane2 yang berkesempatan.
tetiba pulak datang rajin aku..

macam biasa order mee kari ngan roti jala kat Sya.
boleh pinjam mangkuk sudu & garfu skali.
aku mane la ade pinggan mangkuk banyak2 duduk dalam rumah pon 4 kerat aje.
then aku memang tak suke makan dalam mangkuk polistrin. makan tak puas okeh..
rase kedekut aje.. pahtu nak pegang tak balance. silap2 tumpah..
huih pembaziran.

aku masak soup.. celur mihun 4 peket.
buat begedil ngan sambal kicap untuk sup tu. resepi search kat tenet aje.
nasi impit beli 3 peket besar. kuah kacang aku tempah kat Kak Yati blok 2. bagi die Rm50 sekali die bagi aku 1 periuk beso. terkujat aku.. bapak banyakk.. 
pahtu epicnye adelah bila tiba2 aku nak buat rendang.
hahahahahaha

gugel2 resepi konon nak buat kejutan. barang dah siap2 beli semua aku dah sediakan sabtu pagi.
pahtu bantai pi beraya 3 bijik rumah. tak sedar diri sungguh. rumah aku macam tongkang pecah tinggal gitu aje. aku pi beraya pulak. balik dah dekat pukul 9. time tu la Afiq nak tido. time tu la nak kemas rumah. time tula aku nak buat begedil nak merendang bagai.
begedil memang best.. bahan2 simple aje.. tapi leceh nak buat. aku pemalas.. mula2 comel2 begedil tu pahtu terus besar2 nak cepat habis. hahahaha

rendang pulak.. resepi dah depan mata.. bahan2 dah siap sedia.. tapi ati tetap tak confident.. so marilah call sifu...
"mak, camne nak buat rendang?"
hahahaa
last menet ko tanye memang dapat leter dulu laaaa...
"apee??? nak masak sekarang baru nak tepon? bahan2 cukup ke tidak tu?? ko ni suke buat keje last menetttt..."
lalalalalalalala
suara mak merdu laaa

huh nasib baik tanya sifu.. ade bahan tambahan rupenye. alhamdulillah memang ade dalam rumah aku ni. so kite masak la.. haaa amekaw.. pukul 3am laki bini tido.

besok bangun pagi2 panaskan redang, jemput kuah kacang.. masak kuah kicap.. susun makanan.. celur2 bahan... rebus daging.. masak kuah sup, celur mihun..
pukul 11 siap..
pahtu tak senonoh baru nak masuk bilik lipat kain. kah3..
12.30 tengah rajin melipat orang bagi salam..

bermula lah episod aku punye majlis.
Alhamdulillah punye la ramai orang datang, afiq pon seronok ramai kawan terus tak menghadap aku dah. ramai jugak yang aku tak dapat layan2 borak. kejap2 celur mee, kejap2 tambah hidangan, kejap2 basuh mangkuk..

kembang setaman bontot aku ni diorang puji menu sume best2. hahaha
rendang aku berani buat sikit je. sekilo setengah.
tau2 pukul 4 camtu dah licin.

cakap sampai petang. tapi tetamu last pukul 9pm.
maghrib tu aku jalan dah tempang. tumit sakit. betis aku rasa mcm kena ikat batu bata. hahahahaha

kemain lagi ajim.. pahni kite boleh bukak kedai makan niii..
haa banyak laa... sehari ni pon nak pengsan dahh

paling best sekali...
sekeping gambar pon aku takde.
huwaaaaaaaa

xpela..
seronok jumpe korang semua.
lain kali datang lagi ye...
eh.. lain tahun.
hahahaha

**nanti aku share resepi rendang ngan begedil best aku tu yeee...
 


No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™