24 July 2012

Nak Bagi ke tak?

Arini ari ke 4 Puase.
camne puase uolls..

I ade masalahproblem sket la.
I dah masuk bulan ke 3 pakai Maid.
ikut deal.. die tado gaji smpai bulan ni (Julai).
bulan depan barulah ado.

tapi..
semalam die luahkan perasaan..
nak mintak pinjam uwang nganter pulang ke endon.
nak bagi anak2 persiapan raye.
pahtu mintak I blikan baju+seluar serta baju raye.

I kan.. cam siyan je dengar anak die xde duit ghaye.
macam dah terdecide dah nk kirim la uwang ke anak2 die.
ceria muke orang tua tu dengar I kate  "ye lahh"
pahtu sblom ni memang la ade niat nak blikan bibik baju ghaye.
hape lak rupenye I pakai baju raye die pakai tshirt ngan seluar paras betis die tu aje di pagi raye.
I ade gak empati lagik.

tapi bile dok bincang ngan my fren..
ramai yang nasehat..
baju rayo tu xpe la..
duit tu..

"antara langkah keselamatan yang perlu majikan amek adelah simpan sekurang-kurangnye 3 bulan gaji maid supaye die pikir panjang jugak nak lari dan sebagainye"

 tambah2 lak baru knal.
bio la die keje dalam 3-4 bulan dulu..

haihh.. I bukannye nak caye sangat.
tapi..
I pon single Mother..
cari duit raye untuk Nuqmans.
mesti la sedey bile Nuqmans raye macam tak raye.
I tak raye takpe lagik. maybe die pon rase macam tu kot.
*tapi mintak I bli baju raye utk die jugak tuu.. hikk*

I rase nak bagi jugak la.
harap2 takde ape la berlaku kan?
tapi kalo berlaku gak I niat sedekah kat anak die dah le..
kalo dapat maid cenggini cemno?? sexosss    wawawa
pahtu fren I tanye..
kos ko amek die 6K tu sedekah gak ke?
GuLP!!

kalo uolls bagi tak??

semoga segalanya lebih baik dari semalam..

4 comments:

Errina.Rahim said... [Reply To Comment]

aku rasa kau bagi la skit dlu duit raya tu utk kirim kat anak dia..nnti bulan depan kau tolak skit.. kau ckp terang2.. kesian gak bila pikir..kan..kan..

Aliah Nuqmans said... [Reply To Comment]

aku cakap nk bg sparow dulu. die kate xckop. nak sebulan gaji.
guane..

♥ dak pink said... [Reply To Comment]

Hoishh, nak sebulan gaji toksah layan. Lain lah dah kenal 2 3 tahun. Ni baru 2 3 bulan.

Kwn aku ramai yang maid indon mi, macam-macam hal dorang tu.

So, atas perikemanusiaan, bagi separuh je dulu tak pun 1/3.

Aliah Nuqmans said... [Reply To Comment]

tu r ain.. sume nasehat cenggitu.
adess..

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™