06 March 2014

Nuffnang Earning

pagi tadi blogwalking  sambil cari info pasal sponsored post pahtu dapat info dari bloger Hebat Mselim3. tentang Nuffnang.
I kopipes ilmu ni untuk sape2 yang tanye I sebelum ni ye.
cara iklan die I tau.. nak esplen tak tau..
so kita rujuk ilmu pakar.
hehehe
tenkiu Mselim3.

Apa itu Nuffnang? 


Nuffnang adalah sebuah syarikat pengiklan menawarkan aktiviti, peraduan, dan peluang adventorial kepada blogger yang terpilih. Bahasa mudah "syarikat pengiklanan" yang menawarkan earning kepada semua blogger di Malaysia yang memasang iklan nuffnang di blog mereka. 


1- Earning CPC 



Kebanyakkan blogger baru selalu bertanya soalan ini. Macam mana nak dapat earning CPC nie. Atas pengalaman mselim3, iklan cpc (cost perklik) ini dikira 1,000 klik unik atau lebih seminggu. Earning daripada cpc adalah biasanya agak kecil iaitu RM 0.25.  Tetapi earning ini adalah bergantung kepada blog jugak, earning untuk cpc blog nie minggu lepas dari tarikh 18-08-2013 hingga 22-8-2013 ialah adalah RM 3.25. Alhamdulilah .. tapi perlu diketahui kalau ada visitor tapi tak klik iklan maksudnya takder lah earning k.


2- Earning CPUV


Ok , sekarang nie untuk dapat earning cpuv nie pulak, kita perlu maintain traffik blog lebih kurang 2,000-3,000 klik unik seminggu. Insaallah kalau blog dah terkenal dan dikenali ramai maka mesti yang datang visit kita kan. Lagi satu, saling lah sokong menyokong antara blogger lain. Tanpa mereka siapalah anda, dan tanpa anda siapalah mereka kan. Kalau datang blog diaorang atau blog kekawan klik lah iklan jika berminat apalah salah kiranya kita saling sokong menyokong kan . Barulah kita kuat,macam "sebatang lidi begitu mudah dipatah2 kan, cuba patahkan segengam lidi penyapu" di sinilah perlu nya kita sokong menyokong k. 

Untuk dapat CTR Bonus kat atas ini, iklan kita rationya mesti melebihi 0.20 keatas . Cuba tengok apa maksud iklan cpuv ada status "on going" dan "credited" . Status "on going" itu maksudnya iklan di blog anda tengah "running" dan untuk status "credited" itu maksudnya iklan yang running di blog anda sudah berakhir dan earning telah dikredit masuk dalam akaunnuffnang anda k. 

Tempoh untuk pengiklan beriklan di blog anda ada tertakluk kepada pengiklan itu sendiri samada 1 bulan , 1 minggu maupun 1 hari. 

Untuk terpilih untuk cpuv adalah tertakluk pada pengiklan, kalau pengiklan berminat nak beriklan di blog mselim3 . Untuk terpilih untuk kempen ini pasti kan anda letak 3 jenis iklan iaitu Large Rec (iklan kat antara artikel), leaderboard (iklan kat kepala blog), dan Skyscraper (iklan kat tepi blog) . Faktor rupa blog atau tema blog juga mempengaruhi iklan cpuv ini, kalau blog cantik2 macam aweks mestilah produk wanita. Kalau blog biasa aje... kekadang iklan telekomunikasi seperti maxis,digi atau u mobile. Pape kena baca tema blog anda k. Di samping itu, kerap2 lah update survey k. 

Tapi kalau tak terpilih jangan marah k, insaallah kalau ada rezeki ada, jangan cepat putus asa k. Apa yang penting anda seronok berblog dan dapat mengenai ramai rakan blogger yang lain.  


3- Earning Blogbuster

 


Untuk terpilih untuk dalam kempen blogbuster ini anda perlu baca <Artikel Ini>  dan untuk tengok earning untuk kempen blogbuster ini klik <Earning Blogbuster Campaign>. 

Untuk anda terpilih dalam kempen ini , adalah tertakluk pada pemilihan oleh pihak nuffnang pada blog-blog yang terpilih. Takper insaallah mantain traffik blog, insaallah kalau ada rezeki tentu anda terpilih. 


4- Earning Sponsor Post


Untuk dapat sponsored post ini traffik anda sehari perlulah 1,000 klik unik sehari. Jika klik anda mencapai 1,000 klik unik aje secara automatik pihak nuffnang akan mencalonkan anda untuk 'adventorial' untuk produk iklan yang akan anda kena review k. 

Sekian, saja daripada mselim3


*** jom folo nasihat Mselim3.
sambil2 baca blog kawan2 kita klik iklan diorang tanda terima kasih share info atau cerita menarik untuk kita baca.
kita tolong orang.. orang tolong kita. sama2 murah rezeki.
kann???

No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™