31 July 2012

Sifat Melalui Hari Kelahiran

HARI ISNIN : Seorang yang rupawan

Kamu lahir pada hari Isnin? Ciri-ciri mereka yang yang lahir hari Isnin adalah berwajah ceria. Tingkah lakunya, mereka ini seorang yang periang, memiliki rasa humor yang tinggi, suka menyanyi atau berbuat sesuatu yang sedap mata melihat (juga menyenangkan orang lain). Maka orang akan lebih gemar melebelkannya sebagai si ceria.

Ada juga yang menyebutnya sebagai si rupawan, kerana memang memiliki daya penarik yang kuat bila berada di antara kerumunan orang. Wajahnya akan tampak “bercahaya” dalam erti kata lain menonjol, ciri khasnya: Murah senyum, maka wajah sedap mata memandang, meskipun pada saat itu hatinya sedang gundah gelana. Inilah kelebihannya, kerana dia begitu rapi menyimpan segala sesuatu yang ada dalam hatinya. Maka amat layak sebagai simbol ”hari pertama” dalam memasuki harapan baru setelah melalui sekian waktu untuk sekian berikutnya.

HARI SELASA : Seorang yang berkarisma

Mereka yang lahir pada hari Selasa, ciri-ciri khasnya: memiliki karisma, ini yang membuat mereka disegani dan diakui sikap beradapnya. Pada umumnya anak Selasa memang mempunyai bakat sebagai pemimpin, modalnya mempunyai kepercayaan terhadap diri sendiri sangat tinggi, Jika seorang jejaka pada umumnya memiliki penampilan yang tegap. Jika seorang perempuan memancarkan keanggunan yang memiliki daya tarikan tersendiri.

Ada juga yang berbakat tampil sebagai orang panggung misalnya sebagai artis, penampilannya penuh daya memikat, maka tidak heran mereka yang lahir hari Selasa cenderung memilih kerjaya dalam bidang seni (orang panggung). Bila menjadi orang politik mereka berbakat sebagai pemimpin, sebagai ahli perniagaan, mereka cenderung memilih bidang public relations atau promotor. Penampilannya memang berkesan.

HARI RABU : Seorang yang dermawan

Mereka yang lahir pada hari Rabu terkenal sebagai si dermawan, penuh kasih sayang, sumber kasih sayang (cinta) dan punya rasa keprimanusiaan. Kerana itu mereka mudah belas kasihan (kadang berlebihan) ini membuat mereka sentimental, bahkan kadang-kadang kurang tepat tindakannya.

Memberi dan memberi merupakan kebiasaannya, jiwanya memang dipenuhi minat untuk memberi kepada orang lain sesuatu, apa saja yang mereka miliki kerana kebiasaannya memberi membuat banyak orang yang bergantung kepadanya, nampak negatif kerana membuat yang menerima tidak berdikari, bahkan kekadang menjadi pemalas. Kerana hatinya didera penderitaan orang lain. Si anak Rabu memang memiliki rasa empati yang dalam. untuk itu mereka digelar sebagai anak yang penuh kasih sayang.

HARI KHAMIS : Seorang yang kuat bekerja

Kamukah yang termasuk dalam kelompok mereka yang lahir pada hari Khamis? ciri khasnya adalah suka bekerja, baginya bekerja seperti bernafas, maka untuk hidup mereka perlu bekerja dan bekerja. Ertinya ada saja kegiatannya, sehingga seperti tidak bisa duduk diam. Bahkan mereka yang dilahirkan hari Khamis ada sedikit yang hiperaktif.

Walaupun asyik bekerja, si anak Khamis dapat dipastikan hasilnya memuaskan, kerana mereka bekerja dengan penghayatan dan ketulusan. Oleh sebab itu, mereka menikmati hasil usaha sebagai karya seni (sangat menghargai). Ini yang membuatnya mereka selalu membuat semaksima mungkin. Bila mengalami jalan buntu, mereka akan mengatasinya dengan mengerahkan segenap kemampuan dan kreativitinya. Kalau masih buntu mereka akan mencari dalam buku, tanya kepada pakar atau mereka tidak segan mengambil pelajaran tambahan. Faktor ini yang membuat si anak Khamis suka belajar dan belajar untuk mengembangkan karyanya.

HARI JUMAAT : Seorang yang pemurung

Mereka yang lahir pada hari Jumaat disebut sebagai si pemurung, kerana mudah sedih. Ada persoalan sedikit saja dimasukkan dalam hati, yang membuatnya tersiksa kalau ada masalah dipikirkannya dalam-dalam, bahkan sampai mengalirkan air mata. Oleh kerana itu, mereka yang lahir pada hari Jumaat digelar sebagai si pemurung atau mudah sedih.

Kerana terlalu sedih mereka sukar untuk ceria. Ini akan jelas kelihatan pada penampilannya sehari-hari yang dapat kita lihat. Murung dan murung, kekadang ada perkara berkenaan tidak perlu dipikirkan dengan serius, justeru mereka mempersoalkannya. Jadi hidupnya dibelenggu dengan masalah yang remeh.

HARI SABTU : Seorang yang suka melancong

Mereka yang lahir pada hari Sabtu selalu hidup dalam gelak dan keriangan, kerana itu mereka digelar sebagai orang yang suka melancong. Bagi yang melancongnya keterlaluan, jadilah si petualang. Ada saja idenya untuk membolehkannya pergi melancong dan menuntut keberanian.

Si pelancong mempunyai ciri khas: sifat unit tak mudah menyerah kalah, berani bertanya dan jiwanya selalu meronta untuk tahu banyak tentang berbagai hal, khususnya hal-hal baru mengenai gaya hidup. Modalnya mudah bergaul, sporting dan mudah menerima orang siapa sahaja, hanya tersenyum bila mengalami kegagalan.

HARI MINGGU : Seorang yang optimis

Mereka yang lahir hari minggu ciri-cirinya: periang, optimis, selalu merasa tenang kerana ciri-cirinya yang positif itu konon membuat mereka yang lahir pada hari minggu jarang diserang stress, mereka sentiasa nampak tenang dan ceria sekalipun mengalami kegagalan.

Mereka yang lahir pada hari minggu pada umumnya suka menikmati hidup dalam dengan mengisi hari-harinya dengan langkah mantap dan penuh harapan. Bila ada masalah yang menimpa hanya dianggap sebagai buih-buih kecil yang aku berlalu dengan sendiri. Oleh kerana itu, mereka bergelak ketawa setiap saat. Mereka ini digelar sebagai seorang yang mempunyai peribadi yang selalu ceria.

p/s:
I lahir hari selasa..
tapi macam xde kene mengena aje.
kecuali memiliki keanggunan yang tersendiri.
miahahaha *mengilai tahap kuntilanak*

Afiq lahir hari Isnin
Adeeb plak ari Rabu

uolls ari ape?

Sumber


semoga segalanya lebih baik dari semalam..

1 comment:

Anonymous said... [Reply To Comment]

Leагning thе lender anyοne talk with peгtaining tо νeгy best pаyday сash lοans іs often recommеndeԁ.
A lot more your conѕumers be made aware οf all of us, better they ѕhould submit the applicatіon to build іncοmе.
Togеther with cоuntlesѕ loаn creditors arounԁ, you poѕѕess pre-ownеd which means that you ought to
maκe a fantaѕtic verdict. Ρicking up a
loаn seгvice thаt promiseѕ гevenue lеnding optіons considering thе finest premіumѕ
іѕ eхtremеly important. We look to be privаtеly for reduceԁ selling prices as
оρposed to aԁditional loan meгchants аll
ovеr Αustrаlia.

Mοst of uѕ concеntrate οn ensuгing you obtain
the top wοrκing expеrienсe ωhen уou mаy nеed a lot оf extra cаѕh.
We offer onlinе payday lоans if anyone else is ωhich uѕuаlly are now livіng Queenѕland and
whо have got cash flow. While nіcе leνels of buсkѕ to get
thе аmount of monеy you would liκе гight аway by any mеans.
Thіѕ site offerѕ ρoor credit
rаtings finanсial loans ωhісh meаns you nеver eveг end uρ
beіng feaгful thаt youг credit rating iѕn’t lаrge adequаtе.


Ιn a few seсonds ωill alѕо be possible so that you can send in the
apρlication fοrm. And ambitiοn ѕhould be to make it рossiblе for you make
an applіcation devοid of all difficultіеs.
Mаny of us require a small number оf isѕues and even make use of the fact thаt іnfο to work out a еligibilіty.
Τhе ѕooneг in the daу
that you choose to аρply foг caѕh, thе actual quickеr
you can purсhаse fοr thеm аuthorizeԁ foг everуone.


The procеdure entails unitеd states immediately loԁging the particular
fіnances people take in yοur bank account.
Αny time you utilize eаrly in the day an indiνіdual mіght be ablе to
find this dοllaгѕ the same time. Otherwiѕe, а caρital would be
open tο you the follοwing day.
You can expeсt greаt fulfillmеnt terminology anԁ we'll set it up your money can buy that will come out of your own lower back accounts automatically.

We want you to realize you actually aren’t alone when you really need to help you acquire funds. We've
supeгb customеr cаre those that
mаintenаncе. It is easy to email them аll bу means οf сhat
with, cellрhοne, аnd / or е maіl.
You mаy also dіscuss with theѕe people when
on the evening oг maybe night time. Manу of us
alsο have aгοund the сlock personаl loan refinеment.


So that you can gіve some thought to gгeatеst pаyday cash advаnces from еlsewhеre, you must look at
what we maу οffer. People arе the
optimal location to piсk uр ρаydaу cash loans
for eνery urgеnt neeԁ to have possibly you haνe.
Вaгѕtools2u . com offers a fast via the
іntеrnet utility thаt alloωs yοu
to pick uρ hаrd cash pеrsonal loans before уou reаlize іt.
Dοn’t mаκe applicatiоn for bad cгedіt ratings
moгtgages somewhere еlsе аnd alѕo yοu'll be paying out excess amount.

Here is my blog :: chwilowki przez internet bez bik

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™