20 August 2014

Cara check status IPT kat MQA


semalam mak cakap Lisa nak masuk kolej. 
mak ok je sebab dekat dengan rumah then bayaran masuk tak mahal.
aku plak dah susah hati sebab aritu nyaris masuk kolej apo ntah kat Melaka bila aku search detail kolej tu pembongak. menipu duit student aje sebenonye. burn la duit buking Rm50. 

aih cuak pulak.
so aku gugel sikit nama Kolej tu.
sudahhh... ada yang kata kolej tu menipu la hape la.. 
adoila.. tapi point die takla strong sangat.

aku survey kat member2 kat fb ada jawapan positif ada negatif pulak.




then aku call mak.. mak cakap mak dah pegi kolej tu.
sume ok aje.
tempat ok... penaung die Syed apo ntah.. mak kata mak kenal la orang tu.
orang tua ni asal kenal je ingat orang tu baik.
makanya aku tanya kursus ape Lisa nak amek tu mak??

untuk sedapkan hati sendiri aku check la kursus tu diiktiraf ke tidak.

camne nak check Akreditasi MQA??

1. mula2 bukak web http://www.mqa.gov.my/

2. pastikan ko pilih kat bahagian pelajar.
pahtu klik Daftar Kelayakan tu.


3. then masukkan sikit keyword or ape2 info yang korang tau kat form tu.
kalau dapat full detail lagi bagus kan...


4. then akan keluar la mana2 yang berkaitan dengan keyword tu.

adik aku nak masuk yang pengurusan pejabat tu.
Alhamdulillah nampaknye diiktiraf.
lega la sikit.
takla pening kepala mak aku dah.



No comments:

Zikrullah feat Nuqmans

Copyright 2013 | Templates Reserved for Lurve Nuqman's | © Designed by Nurulchumel | All Rights Reserved™